Alles om ons heen wordt steeds gebruiksvriendelijker en slimmer – schijnt. Ondertussen voel jij je steeds dommer en vraag je af hoeveel gemak en comfort zo’n Smart TV en supersonische SONOS-speaker nu echt met zich meebrengen. Die virusscanner rechts onderin blijft ook maar de kop opsteken met nieuwe meldingen en je begint je af te vragen of die scanner zelfs soms een virus is.

Is een virusscanner nou echt nodig? Wat is een Smart Tv eigenlijk? Is deze smartphone echt goed of erg hoog geprijsd? Hoe sluit ik een SONOS-speaker aan op mijn netwerk?

Ik kan nog wel eventjes doorgaan maar volgens mij is het wel duidelijk dat techniek erg breed is. Het hulp aanbieden voor computers betekent eigenlijk hulp aanbieden voor techniek, aangezien tegenwoordig bijna alle apparaten kleine computers zijn. Dat houdt in dat ze allemaal dezelfde soort logica aanhouden qua bijvoorbeeld menu structuur en terminologie.

Brede kennis is wat het beste helpt in situaties zoals dit, want alleen dan weet je wat op wat aansluit en lekker werkt en welke situaties beter vermijden kunnen worden.

Mijn insteek is dat klanten maar één afspraak hoeven te maken met mij voor de problemen waarvoor ik langskom, dit is omdat ik geloof in de volgende uitdrukking:

Geef een man eten en hij heeft eten voor één dag. Leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven.

Ik wil, voor zover mogelijk, uitleggen wat het probleem was en hoe het voorkomen kan worden. Zo liggen we beide aan het einde van de dag wijzer in bed.